הוצאת דיבה ברשת האינטרנט – על תופעת השיימינג

תוכן עניינים

עלייתן של הרשתות החברתיות הובילה לתופעה חדשה שלא הייתה מוכרת עד כה – תופעת השיימינג. רבים אשר חוו אותה מעוניינים לתבוע, אך אינם יודעים כיצד לבצע זאת. עו"ד שלומי וינברג, מומחה לתביעות לשון הרע מסביר.

רשתות חברתיות – יד קלה מדי על הדק המקלדת

אם בעבר ניתן היה לתבוע תביעת לשון הרע בעבור אמירה אשר הוקלטה או בהליך אחר, כיום רבים מתמודדים עם תופעה חדשה שלא הייתה מוכרת עד כה: שיימינג ברשתות החברתיות. למעשה, התופעה הזו צברה תאוצה אדירה בשנים האחרונות וכיום אנו עדים לשורה של תקדימים בהם אזרחים תבעו בשל לשון הרע אשר הופנה כלפיהם ברשתות החברתיות, ואף זכו לפיצוי בגובה של עשרות אלפי שקלים. חשוב לזכור כי ע"פ חוק לשון הרע, התשכ"ה (1965) קובע כי פגיעה בשמו הטוב של אדם עלולה להוביל מעבר לקנס כספי גם לעד שנת מאסר, וכי ניתן לתבוע גם במסגרת אזרחית. על כן, מי שידו קלה על הדק המקלדת עלול להיות חשוף לתביעה הן במישור הפלילי והן במישור האזרחי.

מתי ניתן לתבוע הוצאת דיבה?

הוצאת דיבה ולשון הרע ניתן לתבוע כאשר אדם נתקל בתוכן פוגעני אשר הופץ לגביו ואשר יכול לכלול בין היתר פגיעה בשם הטוב, פגיעה לאור המוצא העדתי, מגדרי, מקום העבודה, נטייה מינית כמו גם גיל אמונה או מגבלה פיזית/נפשית ממנה אתם סובלים.  תביעת דיבה מתאפשרת כאשר ניתן להוכיח מול בית המשפט כי הפרסום פגע בכם תוך כוונה ממשית לפגוע, ועל כן יש לבסס את הפגיעה הזו מול בית המשפט כמו גם לדרוש פיצויים בגין הנזק שנגרם לכם. על כן, במידה ואדם חש כי הוא נפגע כתוצאה מהתוכן אשר פורסם לגביו, עליו לבצע שורה של פעולות הכוללות בין היתר תיעוד של התוכן, כמו גם התגובות (במידה והיו) אשר נכתבו בהמשך לאמירת לשון הרע. בנוסף, במידה ויש תכתובות אשר מאששות את דבר גרימת הנזק עוד בטרם התרחש – מומלץ לבצע תיעוד גם של התכתובות הללו.

המילה בושה
המילה בושה

תביעת דיבה – ליווי של עו"ד מומחה לתחום

הוצאת דיבה היא תביעה מורכבת ביותר, בעיקר בתחום של הרשת וזאת משום שכיום בתי המשפט בישראל, כמו גם בעולם עדיין לא גיבשו אחראיות נחרצת לגבי פרסום לשון הרע. למעשה, אנו עדים למקרים בהם בית המשפט חייב את הנאשם בגין הנזקים שהתרחשו ולעיתים פטר את הנאשם מאחראיות. על כן, ליווי של עורך דין אשר מתמחה בתחום כמו עו"ד שלומי וינברג יבטיח כי התביעה שלכם תנוהל על הצד הטוב ביותר תוך הוכחת גרימת הנזק וקבלת פיצוי, בהתאם לסוג המקרה. אם ברצונכם לקבל פרטים נוספים לגבי תביעת הוצאת דיבה ולשון הרע, השאירו פרטים באתר לקביעת פגישת ייעוץ ראשונית ללא עלות.

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף