קידום אתרי סטנדאפ – 3 מפתחות להצלחה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

קידום אתרי אינטרנט בכלל, ובפרט קידום אתר אינטרנט של אמן סטנדאפ, איננו עניין פשוט. גם כשמקדמי האתרים הם אנשים פרטיים המתמחים בתחום או חברות שתחום ההתמחות שלהן הוא בנייה וקידום אתרי אינטרנט ברשת, עדיין מדובר באתגר משמעותי. למעשה, אף מקדם אתרים המודע ליכולות שלו ושל העסק שאותו הוא מנהל או מייצג, לא יבטיח לעולם לבעל עסק שהגיע אליו ומבקש לבנות אתר ולקדם אותו, הצלחה חד משמית בקידום האתר. ההבטחה תמיד תהיה מסויגת ותדבר על סיכויי הצלחה ולא על הצלחה מובטחת. בשורות הבאות נעסוק בקידום אתרים מקצועי, ונציג בפני הקוראים 3 מפתחות להצלחה, שעשויות לבדל את האתר ולתת לו מקדמה משמעותית יחסית לכל המתחרים. מהו קידום אתרים? מה חשוב לדעת כשמקדמים אתר אינטרנט חדש? להלן התשובות.

אתר גוגל
אתר גוגל

קידום אתרי אינטרנט – מה זה בעצם

קידום אתרי אינטרנט הוא נקיטה בכל האמצעים החוקיים האפשריים, על מנת להציב את האתר במקום טוב בראש רשימת החיפושים במנועי החיפוש. האמצעים כאמור לעיל מתחלקים לשלוש קבוצות: בניית אתר איכותי, בעל נראות גבוהה והיכול למשוך אליו גולשים שהגיעו ומחפשים תשובות ונושאים שהאתר מייצג. הקבוצה השנייה היא כלל האמצעים, מעבר לנראות של האתר, שעשויים לסייע לקידום. מדובר בתכנים איכותיים, תמונות וגם סרטונים, כמו שמקובל בשנים האחרונות. ואילו הקבוצה השלישית של אמצעים הינה שיתופי פעולה עם בעלי מקצוע בתחומים משלימים או מקבילים מצד אחד, או מציאת הגורם המבדל – גורם ספציפי שיעניק יתרון משמעותי לאתר המקודם, יחסית לאתרים אחרים באותו התחום.

מה חשוב לדעת כשמקדמים אתר

מקדם אתר האינטרנט צריך לצאת מנקודת ההנחה שבתחום העיסוק של האתר, ישנם עוד אתרי אינטרנט אחרים המתחרים על אותו המקום בדיוק. לפיכך, הדבר הראשון והחשוב ביותר, לפחות בשלבים הראשונים של הקידום, הוא ללמוד את המתחרים. כדאי להכין רשימה מפורטת של האתרים המתחרים, ובעיקר אלה שהגיעו לעשרת המקומות הראשונים. הרשימה צריכה לכלול כמות גדולה ככל האפשר של נתונים, על מנת למצוא את הדבר הספציפי המבדל אותם וגורם להם להופיע ראשונים. עריכת הרשימה תציג את היתרונות – אבל גם את החסרונות של האתרים הללו, שניתן לנצל בהמשך.

הדבר השני שחשוב ללמוד ולהבין, הוא מה הגולשים רוצים. כשמקדמים אתר של סטנדאפיסט, למשל, לא מספיק לכלול את מילת החיפוש או לקדם את האתר בביטוי “סטנדאפיסט”. אפשר לקדם אותו בביטויים פחות מבוקשים, אבל יותר קונקרטיים. דוגמה טובה לכך יכולה להיות “מופעי סטנדאפיסט לערבי גיבוש“. מי שמחפש ביטוי כזה, הוא קרוב לוודאי אדם המעוניין לארגן הופעה בבית אבות או במועדון לקשישים, ויהיה מוכן לסגור עסקה בקלות יחסית.

הדבר השלישי שחשוב מאד להפנים הוא שהגעה למקומות הראשונים במנועי החיפוש בביטוי כזה או אחר איננה סוף פסוק ויש לשמר את ההישג. למעשה, ההשקעה בשימור ההישג עלולה להיות גדולה מזאת שנדרשה על מנת להגיע אליו מלכתחילה. קידום אתרים נכון הוא מעשה דינמי, הדורש לימוד והשתלמות מתמידים, הן של הנושא עצמו והן של המתחרים בתחום הפעילות של האתר.

להלן מאמר נוסף בנושא – ההופעה בוטלה ללא כל הודעה – כיצד לפעול למאמר לחצו כאן.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך