התנהלות משפטית מול חנות תכשיטים שמכרה תכשיטים מזוייפים

תוכן עניינים

אם קניתם בחנות תכשיטים פיזית או אינטרנטית כלשהי תכשיטים שהתבררו כמזויפים מאוחר יותר, כדאי שתדעו שאין הרבה מה לעשות. על פי החוק הישראלי המשטרה היא זו שאמורה לטפל בנושא בשני שלבים:

  • שלב ראשון -לקרוא ליבואן/יצרן התכשיט כדי לזהות שמדובר בזיוף
  • שלב שני – במידה והוכח שהתכשיט מזויף להשמיד את התכשיט

בפועל המשטרה מחרימה את התכשיטים המזויפים ומוכרת אותם במכירות פומביות שהיא עורכת מדי פעם, כך שלא נערכת חקירה פלילית כלשהי בנדון.

למעשה, לא מן הנמנע שבמכירות אלו נמכרים תכשיטים שנגנבים מחנויות תכשיטים – מה שאומר שאם אין תביעה משפטית בנדון התכשיטים חוזרים לשוק רק במחיר זול בהרבה.

המשטרה מצידה טוענת שמוצרים מזויפים (לרבות תכשיטים) אינם נמכרים במכירות הפומביות שהיא מנהלת אלא מושמדים, שהמחיר במכירות אלו נקבע ע"י כרוז שבקיא בשמאות תכשיטים ובעיקר – שהפריטים במכירות אלו שימשו מוצגים בבתי משפט או נגנבו והבעלים לא דרש אותם.

טבעת כסף עם יהלומים
טבעת כסף עם יהלומים

ובינתיים בארצות הברית

בארצות הברית כמו בתחומים אחרים לוקחים את החוק ברצינות. למשל, בשנת 2010 רוסקו בפילדלפיה באמצעות מכבש קיטור 7000 שעונים מזויפים שנמכרו כשעוני רולקס.

הרעיון היה להרתיע זייפנים עתידיים, אבל גם נועד להגן על זכויות הקניין הרוחני של חברת רולקס. האדם שמכר את השעונים לכן לא רק נדון לעונש מאסר של 6 שנים, אלא גם נדרש לשלם 2.2 מיליון דולר לחברת רולקס. ואגב, בביתו נמצאו כ-24,000 שעונים נוספים שהוכחו כמזוייפים.

למיטב ידיעתנו טרם נעשתה תביעה דומה בישראל, הן לגבי זייפני תכשיטים כמו טבעות אירוסין מיוחדות, הן לגבי חנויות פיזיות והן לגבי חנויות וירטואליות אבל סביר להניח שכמו במקרים אחרים – גם כאן החוק המקומי יקבל השראה מהדוד סם שמעבר לים.

טיפאני נגד איביי  (eBay)

בשנת 2004 תבעה חנות התכשיטים היוקרתית טיפאני את חברת איביי בטענה אחת – החברה הציעה למכירה באתר שלה תכשיטים מזויפים סכך של 4.1 מיליון.

אמנם התביעה של טיפאני נעשתה בטענה שמכירה כזו פוגעת בערך של המותג "טיפאני", אבל בהחלט יש לראות בה צעד תקדימי בתחום המשפטי כנגד חנויות שמוכרות תכשיטים מזויפים.

בשנת 2008 בית המשפט בניו יורק קבע שלאתר איביי אין אחריות על אמינות התכשיטים שנמכרים בו, כך שהלכה למעשה הוא דחה את התביעה של טיפאני.

איביי כמובן הודיעה שהיא באופן קבוע מסירה במהירות מהאתר שלה תכשיטים החשודים כמזויפים, אבל תכשיטים כאלה עדיין עושים את דרכם לשוק וקשה להבחין בינם לבין תכשיטים אמיתיים (גם לא ה"מומחים" של איביי).

להלן מאמר נוסף בנושא – מהי שליחות משפטית וכיצד היא מתבצעת בפועל? למעבר למאמר כנסו לכאן.

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
האם זה חוקי לרכוש סיאליס ללא מרשם

שיפור האון הגברי הוא משאת נפשם של רבים. אקט מיני שיכול להימשך יותר ויותר, להביא את הגירוי לשיא ולשפר את מערכת היחסים הזוגית, הוא מטרה

חוקי מנעולנים – כל המידע

מדי פעם, ובעיקר בעתות של מעבר דירה, אנו זקוקים למנעולן. בין אם לצורך החלפת צילינדרים, או לטובת שכפול מפתחות. ישנם גם מקרים פחות  חביבים, בהם

שינוי עילת סגירת תיק

במאמר זה נסביר על עילת סגירת תיק חקירה ועל האפשרות לשנותה. על מנת למנוע בלבול ואי הבנה, נבהיר כי כאשר מדובר במאמר זה על רישום

מה זו זכות השתיקה?

נחקר שהוא חשוד ולא עד זכאי לזכויות שונות ובהן זכות השתיקה. במאמר הבא נסביר מה המשמעות של הזכות הזו, מתי כדאי להשתמש בה ומדוע צריך