נהיגה בשכרות – עונשים קשים אך יש איך להתמודד

תוכן עניינים

נהיגה בשכרות עלולה להוביל את הנהג לעונשי מאסר בפועל, כמו גם לשלילת רישיון לתקופת זמן ארוכה. כיצד נתמודד? עו"ד ערן בן עמי, מומחה לדיני תעבורה מסביר.

נהיגה בשכרות – ענישה מוגברת

בשנים האחרונות ניתן לראות כי בתי המשפט בישראל נוקטים במדיניות ענישה מוגברת כלפי נהגים אשר נתפסו נוהגים בשכרות. למעשה, הענישה אשר כוללת בין היתר עונשי מאסר בפועל כמו גם שלילת רישיון ועבודות שירות, עלולה להוביל את הנהג לשנים של תהליכים משפטיים סבוכים, וזאת על מנת להקל על מידת העונש במידת האפשר. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי נהיגה בשכרות מהווה עברה חמורה בספר החוקים של ישראל, וזאת לאור העובדה כי נהגים אשר נמצא בדמם אלכוהול מעורבים פי 3 בתאונות קטלניות. על מנת למגר את התופעה הזו, נוטים בתי המשפט להחמיר עם נאשמים ולהטיל עונשי מאסר כבדים, אולם חשוב לזכור עם ייצוג משפטי ניתן להקל על מידת העונש.

וויסקי
וויסקי

ייצוג משפטי בהליך משפט פלילי

כאמור, רצוי וצריך לציין כי נהיגה בשכרות הינה עברה חמורה ביותר אשר עלולה לסכן באופן ממשי את הולכי הרגל, כמו גם נהגים אחרים. למעשה, נהגים אשר נתפסו בשכרות מעורבים בתאונות דרכים קטלניות, כאשר רק לאחרונה עלה לכותרות סיפורו של ילד בן 13 אשר נדרס למוות לאחר שנהג אשר נטען כי היה שיכור דרס אותו ואת חברו באמצע רחוב בתל אביב. משפטו עדיין עומד ותלוי, אולם ע"פ ההערכות הוא עתיד למצוא עצמו עם עונש מאסר כבד של מספר שנים בכלא. לאדם הנורמטיבי, מדובר במכה של ממש, ועל כן חשוב לזכור כי ייעוץ וייצוג משפטי החל משלב המעצר יכול להוביל להפחתה משמעותית במידת העונש, ולעיתים גם לזיכוי, וזאת לאור המורכבות הרבה של הוכחה כי אכן הנהג היה שיכור. למעשה, המבחן אשר מתבצע לנהגים אשר חשודים כשיכורים הוא מבחן ינשוף אשר הוא הוא שנוי במחלוקת, וזאת לאור שורה של בדיקות מעבדה מחמירות אשר הציגו ממצאים מדאיגים בו הינשוף נוטה לסלף את הנתונים. על כן, איסוף ראיות כמו גם בדיקה של הינשוף בשנית יכולה להוביל בסופו של דבר להפחתה משמעותית בעונש, כמו גם לזיכוי מוחלט, וזאת ע"י הגשת ערער על פסילת הרישיון אל מול הגורמים הרלווטים.

זקוקים לשירות של עו"ד לדיני תעבורה? עו"ד ערן בן עמי כאן בשבילכם

על מנת להפחית במידת האפשר עונש של נהיגה בשכרות חשוב להיוועץ עם עו"ד אשר מתמחה בנושא כמו גם יכול להגיש ערער על פסילת רישיון של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. עו"ד ערן בן עמי הוא עו"ד מנוסה בתחום אשר ילווה אתכם לכל אורך התהליך המשפטי המורכב, עד לשביעות רצונכם המלאה. למידע נוסף, ניתן להשאיר פרטים בכתובת http://www.tabura.co.il.

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
עורך דין תעבורה בתל אביב

נושא התעבורה מקבל משמעות רבה בבתי המשפט, זאת לאור הגברת האכיפה והענישה של בתי המשפט, וזאת על מנת להרתיע את הציבור  עורך דין תעבורה בתל

מהי אחריות בעל הרכב בתאונת דרכים

תאונת דרכים היא חוויה קשה לכל המעורבים. היא מערערת באופן חד את תחושת הביטחון העצמי, והופכת את הנסיעה בכבישים לחוויה מטלטלת ומפחידה. כאשר מדובר על

האם ניתן לבטל פסילת רישיון?

בתקופה האחרונה אנו עדים ללא מעט שאלות שעולות בפורומים שונים ברחבי הרשת. שאלות אלו עוסקות בעיקר על ענייני תעבורה. בעקבות העלייה במספר השאלות, החלטנו לצאת