נקודות חשובות להסכם גירושין

תוכן עניינים

גירושין בישראל

בשנים האחרונות מסתמנת מגמת עלייה בלתי פוסקת באחוזי הגירושין במדינת ישראל, ובשנת 2018 למשל – הסתמנה עליה של כ-5% בזוגות המתגרשים דרך בתי הדין הרבניים.
ניתן להצמיד לעובדה הזו פרשנויות וסיבות כאלו ואחרות, אך בשורה התחתונה, נראה שיש יותר ויותר צורך מוחשי בהליכים שיהפכו את הגירושין ליותר פשוטים לטובת כל הצדדים.

גירושין- אפשר גם אחרת?

הליך הגירושין נתפס בעיני רבים כמצב מתמשך ומתיש, בו הצדדים נאבקים על נושאים כאלו ואחרים הקשורים לפרידה, וממתינים להכרעות בית המשפט בנוגע אליהם, אבל. האם אפשר גם אחרת?
גם במצבים בהם זוג נשוי מחליט "לפרק את החבילה" ולהתגרש, אין ספק שהליך הכרוך במלחמה טעונה בין שני הצדדים, הוא אינו מומלץ, ובד"כ יביא לפגיעה כלכלית כמו בנושא תקנה 190 והמיסים מקופת גמל, בזבוז זמן יקר ופגיעה רגשית נוספת, וזאת עוד לפני שדיברנו על פגיעה בצד שלישי – למשל ילדים אם ישנם. אך למזלנו – מסתמן שיש גם דרכים אחרות.

מכתב מעורך דין
מכתב מעורך דין

מהו הסכם גירושין?

בקצרה – מדובר בהסכם שמיישר את ההדורים בין שני הצדדים, יוצר תיאום ציפיות לגבי הליך הגירושין, ומנסה לצפות את הקשיים העתידיים הצפויים בין בני הזוג שהחליטו לעבור את התהליך.
בין הנושאים שמוסדרים בהסכם שכזה, נוכל למצוא את ענייני המזונות, הרכוש ומשמורת על הילדים.

החדשות הטובות הן, שלמעשה הסכם גירושין יכול להתרחש בכל שלב בתהליך הגירושין, והמשמעות היא שניתן להשתמש ביתרונותיו גם אם בני הזוג כבר נמצאים בעיצומו של תהליך גירושין לא נעים, והחליטו שהגיע הזמן לפתור את הנושא בדרך יותר נעימה ופחות מזיקה.

אז…איך עושים את זה בעצם?

בפועל – עורכים הסכם ע"י עורך דין גירושין, וכשמגיעים להסכמה – שני הצדדים יכולים לחתום עליו.
אבל…וכאן ה"אבל" הגדול – יש מספר סיבות קריטיות שבגינן נרצה לשכור את שירותיו של עו"ד המתמחה בענייני גירושין ודיני משפחה, ועל כך יפורט בפסקה הבאה.

על מנת לתת תוקף להסכם הגירושין – הוא צריך לעבור אישור של בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני, ויש לציין שגופים אלו אינם נוהגים לאשר הסכמי גירושין אוטומטית.
במידה וכתוצאה מההסכם תיתכן פגיעה בטובת הילדים או באחד הצדדים, בית המשפט או בית הדין הרבני עשויים להוסיף הערות או תיקונים להסכם, ולכן חשוב שהוא ייערך בידיים מקצועיות ככל האפשר.

הסכם הגירושין חייב להיות מפורט ככל האפשר, וזו עוד סיבה לצורך בסמכות מקצועית לשם עריכתו. העמדת הסכם גירושין מדויק ומפורט ככל האפשר, המכיל בו סעיפים ברורים בנוגע למצב בו הוא אינו מכובד ע"י אחד מהצדדים, תמנע התדיינויות ומחלוקות מיותרות בעתיד.

לסיכום…

בהחלט אפשר לומר שהליך הגירושין הפך לנפוץ יותר היום לעומת דורות קודמים. עקב כך, ככל הנראה, פותחו מנגנונים חכמים ונקיים יותר לטובת ניהול התהליך.
הסכם גירושין כיום, הוא כנראה הדרך הכי נכונה ונוחה לכל הצדדים, כשמדובר בפירוק הנישואין.
הסכם כזה, חשוב שייערך בידיים מקצועיות ובצורה מדויקת, ע"מ למנוע עוגמת נפש שתתווסף למצב הרגשי שהצדדים נתונים בכל מקרה.

עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
איך מתנהל תהליך גישור גירושין?

לפני שנים עמדתם ביחד מתחת לחופה והאמנתם שזה יהיה לתמיד? ראיתם את עצמם לעד ביחד אך בפועל היום אתם כבר מבינים שזה לא מה שיקרה?

איך להימנע מגירושין

חושבים שהגיע הזמן להיפרד ולהתגרש? אל תמהרו להרים ידיים. באמצעות הליך גישור ניתן להגיע לעמק השווה וליישב מחלוקות, עד לכדי החזרת המשפחה לשלמותה. עו"ד מגשרת

תשלום מזונות – מה אומר החוק?

אמנם זו לא סיטואציה נעימה במיוחד, אך גם גירושין מתרחשים בין זוגות רבים. למעשה, על פי הסטטיסטיקה, למעלה משליש מהזוגות הנשואים בסופו של דבר יאלצו

כיצד מאשרים הסכם ממון?

זוגות רבים מחליטים לנסח הסכם ממון לפני החתונה, ההסכם מסדיר באופן חוקי ורשמי את אופן חלוקת הנכסים של הזוג במידה והיחסים יעלו על שרטון בשלב