מה חשוב לדעת לפני קניית דירה מקבלן?

תוכן עניינים

אם החלטתם שאתם רוצים לקנות דירה חדשה לגמרי, אולי כזאת שעדיין נמצאת על הנייר וקיימת רק בצורת תכניות בניה, אפשר להבין אם אתם נמצאים במקום של חשש רב מהבלתי נודע.

אמנם דירת קבלן היא לפעמים כמו דף חלק – בית ריק ובסיסי, עליו אפשר להוסיף עיצובים לפי טעמכם והכל חדש, אבל גם דורש מאמצים רבים, השקעה של זמן, תשומת לב ומשאבים כספיים. 

אתם לא ממש יודעים אם מה שכבר השקעתם עד עכשיו זה מספיק, או שעם הזמן תגיעו למחיר גבוה פי שתיים מהמחיר שפורסם במקור. עורך דין יוני לוי, המתמחה בליווי קניה ומכירה של נכסים ונדל"ן, מציע מדריך קצר, שיעזור לכם לעשות סדר בנושא.

 

קניית דירה מקבלן בישראל – תהליך מורכב

עורך דין לוי, שמכיר את תחום הנדל"ן בישראל על בוריו, יודע כי תהליך קניית דירה בישראל אינו תהליך פשוט. הוא דורש מכם לבחור את הפרויקט המתאים לכם, לברר אם התקציב שלכם מספיק, לבדוק מה זכויות המשכנתא המגיעות לכם ומה תנאיה ולבסוף – לחתום על חוזה עם חברת הבניה.

אלא שכאן לא תמו תלאותיו של מי שרוצה לקנות בית מקבלן בישראל.

לפני רכישת דירה מקבלן חשוב לערוך בירורים רבים, שיבטיחו לכם קניה בטוחה והנאה שלמה מהנכס, לכשתסתיים הבניה.

החל בבירורים משפטיים ובירוקרטיים לגבי רמת האמינות של הקבלן, שלמות התהליכים והאישורים שבאחריות חברת הבנייה, חוסנו הפיננסי של היזם והרישיונות שברשותו וכלה בבירורים אודות הבעלות החוקית על הקרקע, התשתיות המתוכננות בשכונה החדשה, קרבה לעורקי תחבורה ראשיים, מרכזי חינוך, בילוי וקניות, תכנון לבנייה נוספת בסביבה ונושאים נוספים המופיעים בתב"ע.

גם היתר הבניה שמחזיק הקבלן צריך להיות בתוקף. אם החלטתם לרכוש דירה בפרויקט שטרם קיבל היתרים, ייתכן שתרוויחו מחיר נמוך יותר, אבל תסתכנו בחוסר ודאות. כדי להבטיח את זכויותיכם במקרה כזה, יש לוודא שאתם בעלי זכות ביטול, במקרה שהקבלן לא קיבל היתר בניה.

שלב קבלת משכנתא מהבנק, גם הוא שלב חשוב שבו יש להתנהל בזהירות מרבית, רצוי בליווי עורך דין ויועץ משכנתאות מטעמכם, כדי להבטיח את השמירה על זכויותיכם וכדי לוודא שאתם מקבלים את התנאים הטובים ביותר שאפשר לקבל.

לאחר כל השלבים הללו, יהיה עליכם לעבור גם על המפרט הטכני של הדירה, לוודא שהסכם המכר כולל בתוכו את המפרט הרצוי לכם, לבדוק אם החוזה כולל הגנה על הקונים מפני חוסר הגינות בהצמדת מחיר הדירה למדד תשומות הבניה ופרטים נוספים כמו גובה הפיצויים שיידרש הקבלן לשלם במקרה של איחור במסירת הדירה, תאריכים מדויקים למועד קבלת מפתח לדירה, חתימה על טופס 4 (אישור אכלוס) ועוד.

 

בשורה התחתונה

קניית דירה מקבלן אינה עניין של מה בכך. מדובר בתהליך מורכב ולעיתים גם ארוך ומותח, שיש להקפיד על כל פרט במהלכם, כדי להבטיח שתקבלו את מה שקיוויתם לקבל כשחתמתם על חוזה, בתחילת התהליך.

בית להשקעה
בית להשקעה
עורך דין חדור מטרה
התייעצו עם עורך דין

עולם המשפט הוא לא מקום שכדאי להיכנס אליו ללא אוטוריטה מקצועית. התחום המשפטי הוא לרוב מסובך ומורכב, ולכן יש להיעזר בדמות המשפטית המתאימה. לקבלת סיוע משפטי והעצה הנכונה ביותר – השאירו פרטים עכשיו!

מידע נוסף
סכסוכי שכנים

רוב האנשים חיים בבתים משותפים ולכן לכל אחד מאתנו יש לא מעט שכנים. זה נכון על אחת כמה וכמה בבניינים הגבוהים שלאחרונה צצים בכל פינה

אילו מסמכים משפטיים צריך בהשקעת נדל"ן

בשעה טובה, בחרתם להשקיע בנדל״ן. לאחר שחיפשתם רבות, מצאתם סוף סוף את השקעת חלומותיכם ואתם מוכנים ונרגשים לקראת סגירת העסקה. אך חשוב לזכור, עכשיו מתחיל

חוקי נדל"ן שחשוב להכיר לפני ביצוע עסקה

עסקאות נדל"ן כפופות למגוון רחב של חוקים לאומיים. ברוב המקרים הדרישות הקבועות בחוקים הלאומיים משתנות ממצב אחד למשנהו, ומסיבה זו, חשוב מאוד להבין את החוקים